Gondoskodunk az adataid védelméről
Sütik és kapcsolódó technológiák (pl. képpontok, SDK) használatával, valamint személyes adataid (pl. egyedi azonosítók, böngészőadatok) kezelése által jobban a te igényeidhez tudjuk igazítani a megjelenített tartalmat.Azzal, hogy hozzájárulsz az adatok tárolásához az általad használt eszközön, valamint az adatok eléréséhez és feldolgozásához, beleértve a profilalkotást, ill. a piaci és statisztikai elemzést, még könnyebben találhatod meg az Allegro felületén pontosan azt, amit keresel és amire szükséged van.Az adataid kezelője az Allegro, illetve bizonyos esetekben partnereink (10 partner), köztük „IAB Europe Trusted Partners” minősítésű partnerek (2 partner). A személyes adatok partnereink által végzett kezelésének céljairól partnereink adatvédelmi tájékoztatóiban találsz további információkat.
Információk tárolása és/vagy elérése egy eszközön. Személyre szabott hirdetés és tartalom, hirdetés- és tartalommérés, közönségkutatás és szolgáltatásfejlesztés. Biztonság, visszaélések megakadályozása és észlelése, hibajavítás. Hirdetés és tartalom megjelenítése és bemutatása. Adatvédelmi lehetőségek mentése és kommunikációja. Más adatforrásokból származó adatok párosítása és kombinálása. Különböző eszközök összekapcsolása. Eszközök azonosítása automatikusan továbbított információk alapján.
A személyes adataidat azért dolgozzuk fel, hogy megkönnyítsük weboldalaink használatát.Az adatkezelés céljait részletesen ismertetjük a „HOZZÁJÁRULÁSAIM MÓDOSÍTÁSA” gomb alatti beállításokban és a Sütiszabályzatban.Hozzájárulásod önkéntes, és 12 hónapig érvényes. Bármikor visszavonhatod vagy megújíthatod a Sütibeállítások lapon. A hozzájárulás visszavonása nem érinti a visszavonás előtt végzett adatkezelés jogszerűségét.
Ebből a cikkből megtudod
- Ki küldhet vissza egy vásárlást
- Mikor tagadhatja meg az eladó a visszaküldési jogot
- Hogyan lehet lemondani egy vásárlást
- Hogyan lehet visszaküldeni egy vásárlást
- Hol találod a megrendelés visszaküldésére szolgáló címet
- Válaszok a visszaküldéssel és visszatérítéssel kapcsolatos leggyakoribb kérdésekre
Ki küldhet vissza egy vásárlást
Akkor küldhetsz vissza egy vásárlást, ha fogyasztóként vásárolsz, azaz olyan személy, aki nem vezet vállalkozást.
Mikor tagadhatja meg az eladó a visszaküldési jogot
Ez akkor fordulhat elő, ha az általad vásárolt termék szerepel azon termékek listáján, amelyeket az eladónak nem kell visszavennie. Egyes termékek, például az fehérnemű vagy a külön megrendelésre készült szabott termékek nem feltétlenül küldhetők vissza. Ha az eladó megtagadja a visszaküldéshez való jogot, akkor ezt le kell írnia az ajánlatban a Visszatérítés részben.
Hogyan lehet lemondani egy vásárlást
A vásárlást kétféleképpen mondhatod le: a vásárlás lemondásával vagy a termék visszaküldésével. Mind a vásárlás lemondása, mind a termék visszaküldése a szerződéstől való elállásnak minősül. Ismerd meg mindkét lehetőséget részletesen.
A vásárlás lemondása
A [vásárlás törlése] lehetőséggel gyorsan lemondhatod megrendelésed, függetlenül attól, hogy a vásárlás már ki van-e fizetve vagy sem. Ha az eladó elérhetővé teszi a vásárlás lemondását, akkor a lehetőséget a vásárlás részletei alatt találod. Nem mondhatod le a vásárlást, ha:
- az eladó a megrendelésed státuszát megváltoztatta: Folyamatban, Feladásra kész vagy Feladva státuszra
- az eladó megadott egy számot a küldemény nyomon követéséhez
- ha vásárláskor számlát kérsz
- céges fiókból vásárolsz
- eltelt 3 nap a megrendelés leadása óta.
További információk a vásárlás lemondásáról.
Előfordulhat, hogy lemondod a megrendelést, de ennek ellenére az eladónak sikerül feladnia Neked a csomagot. A csomag státusz ekkor megváltozik a megrendelésedben, és az eladótól is kaphatsz értesítést a szállításról. Ebben az esetben kérjük, használd a termék visszaküldése opciót az alábbiakban leírtak szerint.
Termék visszaküldése
Ha nincs lehetőséged a megrendelés lemondására, használd a [vásárlás visszaküldése] lehetőséget. Ezt a vásárlás részletei menüpontban találod. Az opciót akkor láthatod, amikor:
- a vásárlásod előrefizetéssel kifizeted, az utánvétes fizetést vagy a fizetés személyes átvételkor lehetőséget választod.
- az eladó nyomon követési számot adott a megrendeléséhez.
Erről, tájékoztasd az eladót, hogy vissza szeretnéd küldeni a terméket. Ezt például a Visszaküldési űrlap, vagyis a szerződéstől való elállási nyilatkozat használatával teheted meg. A cikk későbbi részében megtudhatod, hol találod az Űrlapot, és hogyan küldhetsz vissza egy terméket.
Az elállás a szerződéstől lehetőséggel mind a megrendelés átvétele előtt, mind pedig a csomag átvételét követően élhetsz. Visszaküldhetsz terméket, amely:
- új
- használt
- kiállított darab
- bemutató utáni
- leértékelt.
Ha az adott termék nem lehet visszaküldeni, a visszaküldési űrlapon nem lesz a szerződéstől való elállás lehetősége. Ilyenkor a következő információkat fogod látni: Elállási joggal nem rendelkező termék.
Hogyan lehet visszaküldeni egy vásárlást
Mennyi időd van arra, hogy értesítsd az eladót a visszaküldésről és visszaküldjed a megrendelésed
A törvény szerint legfeljebb 14 napod van (a csomag kézhezvételét követő naptól számítva) arra, hogy értesítsd az eladót a termék visszaküldéséről, például az Allegro Visszaküldési űrlap kitöltésével. Az eladó meghosszabbíthatja ezt az időszakot – erről az ajánlatának oldalán, a Visszaküldés részben találsz tájékoztatást.
A visszaküldési űrlap kitöltése után további 14 naptári nap áll a rendelkezésedre, hogy elküldjed a csomagot.
Használd az Allegro Visszaküldési űrlapot
- Lépj a Vásárlási előzmények lapra.
- A kiválasztott megrendelés mellett kattints a [vásárlás részletei] opcióra.
- A vásárlási információk alatt különböző további lehetőségeket találsz. Válaszd ki a [vásárlás visszaküldése] lehetőséget a Visszaküldési űrlap eléréséhez. Itt információkat láthatsz arról is, hogy mennyi időd maradt a termék visszaküldésére.
Ha a [vásárlás visszaküldése] gomb szürke színű, az azt jelenti, hogy a visszaküldésre rendelkezésre álló idő lejárt. Ezután vedd fel a kapcsolatot az eladóval más módon, például az Üzenetközpont-on keresztül, magyarázd el a helyzetet, és érdeklődj a visszaküldés lehetőségéről.
Hogyan kell kitölteni a Visszaküldési űrlapot
- Jelöld ki a visszaküldeni kívánt termékeket, és válaszd ki a listából a visszaküldés okát. Ha ugyanabból a megrendelésből több terméket is visszaküldesz, akkor minden egyes termékhez külön visszaküldési okot választhatsz.
- Ellenőrizd a visszaküldés adatait, és kattints a [termék visszaküldése] gombra. Az eladó ezután kap egy e-mailt.
- Válaszd ki a szállítási módot. Ha az eladó által kínált legolcsóbbtól eltérő szállítási módot választasz, az eladó a legolcsóbb szállítási díjat téríti vissza. Az eladó nem köteles megtéríteni a visszaküldéssel kapcsolatban felmerült többletköltségeket.
- Küldd vissza a terméket az eladónak. Ne felejtsd el, hogy ezt a visszaküldési űrlap elküldésétől számított 14 napon belül köteles vagy megtenni.
Visszaküldési űrlap kitöltésének köszönhetően:
- az eladó tudni fogja, hogy elállsz a szerződéstől
- az eladó kap egy linket a visszaküldött küldeményed nyomon követéséhez
- te tudomást szerzel arról, hogy az eladó megkapta a csomagodat, és visszakapod a pénzedet.
További információk a pénz visszatérítéséről az eladótól. Ha el szeretnéd olvasni, hogyan küldjed vissza a terméket az eladónak, lépj a cikkünkhöz.
Hogyan küld vissza az Allegro Smart szolgáltatáson kívül vásárolt termékeket!
Ha nem használod az Allegro Smart! szolgáltatást, és az Allegron vásárolt termékeket szeretnél visszaküldeni:
- Töltsd ki a visszaküldési űrlapot – tudd meg, hogyan kell ezt megtenni. Az űrlapon jelezd, hogy a csomagot saját magad adod fel.
- Miután elküldted a csomagot, és rendelkezel csomagszámmal, küldd el azt az eladónak – például az Üzenetközponton keresztül.
- A visszaküldött csomagot bármelyik fuvarozóval elküldheted, attól függően, hogy melyik országba küldöd vissza a csomagot.
Hol találod a megrendelés visszaküldésére szolgáló címet
A visszaküldési címet a szóban forgó vásárlás részleteiben találod meg:
- Menj a Vásárlási előzmények oldalra.
- Keresd meg a visszaküldeni kívánt vásárlást és kattints a [vásárlás részletei] gombra.
- Kattints a Vásárlás utáni információk opcióra. Átkerülsz egy új oldalra. Itt a következőket találod: a termék leírását, annak paramétereit, valamint információkat: a visszaküldésről, a reklamációról és a jótállásról.
- Kattints rá és nyisd le a Visszaküldési információkra vagy a Reklamációs információkra vonatkozó részt – attól függően, hogy a terméket a szerződéstől való elállás vagy reklamáció keretein belül küldöd vissza. Ellenőrizd, hogy milyen címre tudod visszaküldeni a megvásárolt terméket. Figyelj arra, hogy az ezeken a lapokon lévő címek nem mindig egyeznek meg. Válaszd ki a megfelelő címet.
Válaszok a visszaküldéssel és visszatérítéssel kapcsolatos leggyakoribb kérdésekre
A szerződéstől való elállási nyilatkozatod a termék átvételétől számított 14 napon belül kell elküldened az eladónak. Az elállási nyilatkozat formája tetszőleges, a leggyorsabb módja a honlapunkon található Visszaküldési űrlap használatával. Lépj be a visszaküldeni kívánt vásárlás részleteibe. Válaszd ki a [vásárlás visszaküldése] opciót, és töltsd ki az általunk megjelenített űrlapot.
Igen, az eladó korlátozhatja vagy kizárhatja a szerződéstől való elállási jogot a fogyasztóvédelmi jog által meghatározott esetekben.
Nincs jogszabályi kötelezettség arra, hogy a terméket az eredeti csomagolásban kell visszaküldeni. A terméket olyan csomagolásban kell visszaküldeni, amely megóvja a sérüléstől. Ellenőrizd, hogy kell biztonságosan becsomagolni a visszaküldendő csomagot.
Az Eladó megtagadhatja az áru visszavételét, ha az lepecsételt, zárt csomagolásban szállított zene- és filmlemezekről, számítógépes programhordozókról van szó, ha a csomagot a kiszállítást követően bontották fel. Az erre vonatkozó információkat az ajánlat leírásában, a Visszaküldés alatt kell feltüntetni.
A törvény nem határozza meg, hogy az elállási nyilatkozatot milyen formában kell megtenni. Célszerű ezt az információt írásban, e-mailben elküldeni. A leggyorsabb módja ennek a honlapunkon található visszaküldési űrlap használata. Lépj be a visszaküldeni kívánt vásárlás részleteibe. Válaszd ki a [vásárlás visszaküldése] opciót, és töltsd ki az általunk megjelenített űrlapot.
A szerződéstől való elállás és az áru visszaküldése esetén a terméknek az eladóhoz történő visszaküldésének költségeit a vevő viseli. Kivéve, ha az eladó előzetesen vállalja azok viselését, vagy nem tájékoztatja a vevőt arról, hogy ezeket a költségeket viselnie kell. További információk.
Ellenben az eladónak vissza kell térítenie a vevőnek – a termékért kapott pénzzel együtt – az első kiszállítás díját, az ajánlatban szereplő legolcsóbb szállítási költség összegéig.
Ha Te, mint vevő, panaszt kívánsz tenni egy termékkel kapcsolatban, akkor azt saját költségeden kell visszaküldened, kivéve, ha az eladóval másként nem állapodtatok meg. Csak akkor téríti vissza a szállítási költséget, ha az eladó elfogadja reklamációdat. További információk.