Gondoskodunk az adataid védelméről
Sütik és kapcsolódó technológiák (pl. képpontok, SDK) használatával, valamint személyes adataid (pl. egyedi azonosítók, böngészőadatok) kezelése által jobban a te igényeidhez tudjuk igazítani a megjelenített tartalmat.Azzal, hogy hozzájárulsz az adatok tárolásához az általad használt eszközön, valamint az adatok eléréséhez és feldolgozásához, beleértve a profilalkotást, ill. a piaci és statisztikai elemzést, még könnyebben találhatod meg az Allegro felületén pontosan azt, amit keresel és amire szükséged van.Az adataid kezelője az Allegro, illetve bizonyos esetekben partnereink (10 partner), köztük „IAB Europe Trusted Partners” minősítésű partnerek (2 partner). A személyes adatok partnereink által végzett kezelésének céljairól partnereink adatvédelmi tájékoztatóiban találsz további információkat.
Információk tárolása és/vagy elérése egy eszközön. Személyre szabott hirdetés és tartalom, hirdetés- és tartalommérés, közönségkutatás és szolgáltatásfejlesztés. Biztonság, visszaélések megakadályozása és észlelése, hibajavítás. Hirdetés és tartalom megjelenítése és bemutatása. Adatvédelmi lehetőségek mentése és kommunikációja. Más adatforrásokból származó adatok párosítása és kombinálása. Különböző eszközök összekapcsolása. Eszközök azonosítása automatikusan továbbított információk alapján.
A személyes adataidat azért dolgozzuk fel, hogy megkönnyítsük weboldalaink használatát.Az adatkezelés céljait részletesen ismertetjük a „HOZZÁJÁRULÁSAIM MÓDOSÍTÁSA” gomb alatti beállításokban és a Sütiszabályzatban.Hozzájárulásod önkéntes, és 12 hónapig érvényes. Bármikor visszavonhatod vagy megújíthatod a Sütibeállítások lapon. A hozzájárulás visszavonása nem érinti a visszavonás előtt végzett adatkezelés jogszerűségét.
Nem lesz mindig minden vásárlás sikeres. Ha vissza szeretnéd adni a vásárlást, értesítened kell erről az eladót, majd vissza kell küldened a kapott terméket. Tudd meg, mikor teheted ezt meg.
Ebből a cikkből megtudod
- Ki viseli a termék visszaküldésének költségeit
- Hol találod a megrendelés visszaküldésére szolgáló címet
- Miért olyan fontos a feladandó csomag biztonságos becsomagolása
- Hogyan kell megfelelően előkészíteni a visszaküldendő csomagot
- Hogyan kell megvédeni a csomag tartalmát
- Mit nem lehet visszaküldeni hagyományos küldeményként
- Mi a teendő, ha a küldemény elveszik a szállítás során vagy sérülten érkezik meg
Hogyan kell tájékoztatni az eladót, hogy vissza szeretnéd küldeni a vásárlást
Mielőtt visszaküldöd a megvásárolt terméket az eladónak, értesítsd a szándékodról. Ehhez használhatod a [vásárlás visszaküldése] lehetőséget - elég kitölteni egy rövid űrlapot és kiválasztani a visszaküldés módját. Tudd meg, mik a teendők és mennyi idő áll rendelkezésre a termék visszaküldésére az eladónak.
Ki viseli a termék visszaküldésének költségeit
A törvény szerint vevőként a legtöbb esetben téged terhelnek a termék eladóhoz történő visszaküldésének költségei. Az Allegrónál igénybe veheted az ingyenes visszaküldés opciót, ha előfizettél az Allegro Smart! szolgáltatásra.
Hol találod a megrendelés visszaküldésére szolgáló címet
A visszaküldési címet a szóban forgó vásárlás részleteiben találod meg:
- Menj a Vásárlási előzmények oldalra.
- Keresd meg a visszaküldeni kívánt vásárlást és kattints a [vásárlás részletei] gombra.
- Kattints a Vásárlás utáni információk opcióra. Átirányítunk egy új oldalra. Itt a következőket találod: a termék leírását, annak paramétereit, valamint információkat: a visszaküldésről, a reklamációról és a garanciáról.
- Kattints rá és nyisd le a Visszaküldési információkra vagy a Reklamációs információkra vonatkozó részt - attól függően, hogy a terméket a szerződéstől való elállás vagy reklamáció keretein belül küldöd vissza. Ellenőrizd, hogy milyen címre tudod visszaküldeni a megvásárolt terméket. Figyelj arra, hogy az ezeken a lapokon lévő címek nem mindig egyeznek meg. Válaszd ki a megfelelő címet.
Miért olyan fontos a feladandó csomag biztonságos becsomagolása
A csomag feladójaként te felelsz a csomag biztonságos szállításáért. Ha nem megfelelően készíted elő a csomagot a szállításra és az eladó sérült terméket kap, akkor a keletkezett kár arányában csökkentheti a visszatérítés összegét.
Az eladó csökkentheti a visszatérítés összegét, ha a visszaküldött áru:
- nálad megsérült
- olyan használati nyomokkal rendelkezik, ami arra utal, hogy a termék komolyabb használatnak volt kitéve/a tulajdonságainak ellenőrzéséhez szükségesnél többet használták - például bizonyos elemei hiányoznak, viselési nyomok vannak rajta, le van tépve a címkék, sérültek a matricák stb.
Ha nem gondoskodsz a csomag megfelelő csomagolásáról, veszélyes vagy a szabályzatban foglaltaknak nem megfelelő termékeket teszel a csomagba és a csomag szállítás közben megsérül, a fuvarozó visszautasíthatja a küldeményedet és büntetést szabhat ki Rád.
Hogyan kell megfelelően előkészíteni a visszaküldendő csomagot
Minden fuvarozónak megvan a saját csomagolási útmutatása. Ez azután látható, miután kiválasztod a szállítási módot és elküldöd a vásárlás visszaküldése űrlapot. Feltétlenül olvasd el a fuvarozó útmutatását a csomag elküldése előtt.
A terméket ugyanabban a csomagolásban is visszaküldheted, amelyikben érkezett. Győződj meg azonban arról, hogy sehol sem érte sérülés. Ha a használt csomagoláson még mindig fennvan az előző szállítási címke, mindenképpen távolítsd el a feladás előtt. A kiválasztott szállítási módtól függően a csomagodon látszódnia kell az új címkének a vagy visszaküldés kódjának.
Ha nem tudod felhasználni a régi kartondobozt - válassz a küldemény súlyának és tartalmának megfelelő csomagolást Figyelj oda a választott fuvarozó által elfogadott maximális csomagméretekre és -súlyra is.
Hogyan kell megvédeni a csomag tartalmát
A csomagok szállítás közbeni sérülése leggyakrabban a rossszul előkészített csomagfeladás következménye. Ennek elkerülése érdekében figyelj oda néhány dologra.
Ügyelj a törékeny termékekre
Ha a visszaküldendő termék üveg vagy törékeny (például merev tok nélküli szemüveg), válassz olyan csomagolást, amely megvédi a véletlen összenyomódástól (például kemény kartondoboz).
Használj masszív csomagolást a nehezebb termékekhez
A nehezebb termékeket helyezd kellően masszív csomagolásba. Ellenkező esetben a kartondoboz vagy boríték alja elszakadhat és megsérülhet a termék.
Alaposan ragaszd le a csomagot
Használj olyan ragasztószalagot, amely nem válik le szállítás közben (például csomagoló ragasztószalagot, szigetelőszalagot). Ha ezt nem teszed meg, a csomag kinyílhat szállítás kźzben és megsérülhet a tartalma.
Ellenőrizd, hogy megfelelően rögzítetted-e a terméket a csomagolásban
A csomag feladása előtt ellenőrizd, hogy a termék nem mozog a csomagban. Óvatosan rázd meg - ha semmi sem mozog a dobozban és a karton nem deformálódik - megfelelően rögzítetted a terméket. Jó ötlet, ha gondoskodsz a termék további védelméről - töltsd meg a csomagolást buborékfóliával vagy összegyűrt csomagolópapírral. Csomagbiztosítást is köthetsz. A Te döntésed, amit jelezned kell a csomag feladásakor.
Használj megfelelő töltőanyagokat
Ha ki kell töltened valamivel a csomagot, amiben visszaküldöd a terméket, ne használj ehhez akármilyen anyagot. Használj általánosan elérhető töltőanyagokat, mint: papír csomagkitöltő termékeket, buborékfóliát, légpárnákat stb. Más csomagokból származó térkitöltő anyagokat, feldarabolt papírt vagy kartondobozokat is használhatsz csomagkitöltő anyagként.
Mit nem lehet visszaküldeni hagyományos küldeményként
A veszélyes áruk - rövidítve ADR - potenciális veszélyt jelentenek az emberekre és a környezetre. Ebbe az árucsoportba elsősorban a gyúlékony, mérgező vagy robbanásveszélyes termékek tartoznak, mint például a petárdák, fáklyák, öngyújtógáz, grillgyújtók és denaturált alkohol. Emiatt szállításukra külön szabályok és fuvarozói előírások vonatkoznak és ezeket nem lehet hagyományos csomagként feladni. Tudd meg, hogy mik az ADR-termékek és mire kell figyelni a feladásuk során.
Mi a teendő, ha a küldemény elveszik a szállítás során vagy sérülten érkezik meg
Ha az eladónak küldött csomag megsérül a szállítás során vagy eltűnik:
- nyújts be panaszt a fuvarozónak - saját költségen történő szállítás esetén (az eladónak küldött küldeményért a vevő felel)
- lépj kapcsolatba velünk a kapcsolatfelvételi űrlapon keresztül - az Allegro által kínált feladási módok esetén (címke vagy a visszaküldési űrlapon generált kód).