Gondoskodunk az adataid védelméről
A sütik és a kapcsolódó technológiák {exampleOfTechStack}} használatával, valamint a személyes adataid (például az egyedi azonosítók, a böngészőadatok) feldolgozásával a megjelenített tartalmat jobban az igényeidhez tudjuk igazítani.Azzal, hogy hozzájárulsz az adatok tárolásához az általad használt eszközön, valamint az adatok eléréséhez és kezeléséhez, beleértve a profilalkotást, ill. a piaci és statisztikai elemzést, könnyebben találhatod meg az Allegro felületén pontosan azt, amit keresel és amire szükséged van.Az adataid kezelője az Allegro, illetve bizonyos esetekben partnereink (10 partner), köztük „IAB Trusted Partners” minősítésű partnerek (2 partner). A személyes adatok partnereink által végzett kezelésének céljairól partnereink adatvédelmi szabályzatában találsz további információkat.
Információk tárolása és/vagy elérése egy eszközön. Személyre szabott hirdetés és tartalom, hirdetés- és tartalommérés, közönségkutatás és szolgáltatásfejlesztés. Biztonság, visszaélések megakadályozása és észlelése, hibajavítás. Hirdetés és tartalom megjelenítése és bemutatása. Adatvédelmi lehetőségek mentése és kommunikációja. Más adatforrásokból származó adatok párosítása és kombinálása. Különböző eszközök összekapcsolása. Eszközök azonosítása automatikusan továbbított információk alapján.
Személyes adataidat weboldalaink használatának megkönnyítése céljából is kezeljükAz adatkezelés céljait részletesen ismertetjük a „HOZZÁJÁRULÁSAIM MÓDOSÍTÁSA” gomb alatti beállításokban és a Sütiszabályzatban.A hozzájárulás önkéntes és 12 hónapig érvényes. Bármikor visszavonhatod vagy megújíthatod a főoldalon található Sütibeállítások lapon. A hozzájárulás visszavonása nem érinti a visszavonás előtt végzett adatkezelés jogszerűségét.
Amit ebből a cikkből megtudhatsz
- Mi az az Allegro Vásárlóvédelem
- Mikor kaphatsz kártérítést az Allegro Vásárlóvédelem keretén belül
- Mikor nem kapsz kártérítést az Allegro Vásárlóvédelem keretén belül
- Hogyan és mikor kell kártérítést igényelni az Allegro Vásárlóvédelem keretén belül
- Milyen további dokumentumokat kérhetünk az Allegro Vásárlóvédelem keretén belül benyújtott kérelemhez
- Gyakran ismételt kérdések az Allegro Vásárlóvédelemmel kapcsolatban
Mi az az Allegro Vásárlóvédelem
Védjük az Allegrón vásárolt termékeidet. Az Allegro Vásárlóvédelem biztonságot nyújt minden problémás helyzetben a vásárlás után, különösen akkor, ha:
- a csomag nem érkezik meg hozzád, vagy néhány termék hiányzik,
- az eladó nem ad visszatérítést a megrendelés törlése vagy a termék visszaküldése után,
- a termék sérült vagy nem felel meg a leírásnak, és az eladó nem segített a panaszban szereplő probléma megoldásában.
Az Allegro Vásárlóvédelem program keretében akár 1 500 000 Ft visszatérítést is kaphatsz, ha nem vagy elégedett az Allegrón leadott vásárlásaiddal.
Mikor kaphatsz kártérítést az Allegro Vásárlóvédelem keretében
Kártérítést kaphatsz az Allegro Vásárlóvédelem keretében, ha:
- az eladó nem oldotta meg a vásárlással kapcsolatos problémádat a vita során,
- nem kaptad meg a kifizetett megrendelést,
- a megrendelés nem felel meg a szerződésnek, hiányos vagy sérült,
- visszaküldted a terméket, és az eladó adott visszatérítést. Panaszt nyújthatsz be a Vita során. Tudj meg többet a panaszokról.
Mikor nem kaphatsz kártérítést az Allegro Vásárlóvédelem keretén belül
- Ha az Allegrón kívül vásárolsz (pl. közvetlenül az eladó üzletéből vásárolsz egy terméket).
- Ha felfüggesztettük a fiókodat.
- Ha fennálló tartozásaid vannak.
- Ha más forrásból kapsz visszatérítést (pl. a hitelkártya-biztosításodtól, vagy ha az eladótól visszatérítést kapsz).
- Ha az eladó készpénzt kapott tőled a személyes átvétel során.
- Ha nem nyújtasz be bejelentést az Allegro Vásárlóvédelem keretében – kivéve azokat az eseteket, amikor automatikusan benyújtjuk a bejelentést a te nevedben.
Az alábbi táblázatban példákat találsz arra, hogy mikor kaphatsz és mikor nem kaphatsz kártérítést az Allegro Vásárlóvédelem program keretében.
Példa | Benyújthatsz-e kártérítési kérelmet |
---|---|
A termék eltér az ajánlatban leírtaktól (pl. más a telefonmodell, mint amit megrendeltél) | Benyújthatsz-e kártérítési kérelmet igen |
Az ajánlat leírása félrevezető volt (pl. a termék használtnak bizonyult, és az eladó újként írta le). | Benyújthatsz-e kártérítési kérelmet igen |
A termék nem eredeti | Benyújthatsz-e kártérítési kérelmet igen |
A termékből hiányoznak a fontos alkatrészek vagy funkciók, amelyeket az eladó az ajánlat leírásában feltüntetett | Benyújthatsz-e kártérítési kérelmet igen |
Az eladó kevesebb terméket szállított, mint a megrendelésben (pl. 2 darabot 3 helyett). | Benyújthatsz-e kártérítési kérelmet Igen – hiányzó egységenként |
Az eladó nem mellékelt számlát, garanciát vagy nyugtát a termékhez | Benyújthatsz-e kártérítési kérelmet nem |
A terméken kisebb használati nyomok láthatók, és az eladó használtként írta le | Benyújthatsz-e kártérítési kérelmet nem |
Részletesebb információkért lásd az Allegro Vásárlóvédelem Általános Szerződési Feltételeit.
Hogyan és mikor kell kártérítési kérelmet beküldeni az Allegro Vásárlóvédelem keretén belül
A vásárlással kapcsolatos probléma megoldásához:
- Indíts vitát az eladóval, és próbáld meg tisztázni a helyzetet.
- Ha ez nem működik, jelöld meg a vitát lezáratlanként.
- Nyújts be kártérítési kérelmet az általunk küldött link segítségével.
Kártérítési kérelmet az Allegro oldalon történő vita megkezdésétől számított 14 naptól 2 évig nyújthatsz be.
A kérelmedet általában 2-3 munkanapon belül feldolgozzuk. Ha van Smart!-fiókod, prioritást élvezően kezeljük a kérelmedet. Amint a kérelmedet jóváhagytuk, általában a döntést követő 2 munkanapon belül elküldjük a pénzt. A pénzt arra a kártyára vagy bankszámlára térítjük vissza, amelyet a vásárlás kifizetéséhez használtál.
Mikor nyújtunk be automatikusan bejelentést helyetted
Ha törölsz egy kifizetett megrendelést, és az eladó 2 munkanapon belül nem téríti vissza a pénzed, nem kell vitát indítanod. Ha visszaléptél a megrendeléstől, a terméket visszaküldted és 7 napon belül nem kapsz visszatérítés, akkor is automatikusan benyújtjuk a bejelentést helyetted, és e-mailben értesítünk.
Hol találod a bejelentéseidet
Minden alkalommal, amikor beküldesz egy bejelentést, e-mailben értesítést küldünk neked, ahol megtalálod a bejelentés számát. A benyújtott bejelentéssel kapcsolatos információkat mindig a Vásárlás részleteiben találod.
Milyen további dokumentumokat kérhetünk az Allegro Vásárlóvédelem keretében benyújtott kérelemhez
A bejelentésed feldolgozásához további dokumentumokat kérhetünk tőled, például:
- megrendelési fizetés megerősítése – ha a vásárlást az Allegrón kívül vagy a kézbesítéskor fizetted
- panaszkezelési döntésről szóló dokumentum.
Különleges esetekben kérhetjük, hogy jelentsd a problémát a bűnüldöző hatóságoknak.
Hol találod meg a megrendelési fizetés megerősítését
Kétféleképpen juthatsz hozzá:
- Vedd fel a kapcsolatot a bankoddal, és kérd a szokásos fizetési igazolást (bélyegzővel).
- Töltsd le az elektronikus dokumentumot bankod alkalmazásából vagy online fiókodból. Az ilyen dokumentumok általában elektronikus banki pecséttel vagy egy olyan leírással rendelkeznek, mint például: Ez egy elektronikusan generált dokumentum, ezért a törvénynek megfelelően nem igényel aláírást vagy pecsétet.
Hol találod meg a fizetés megerősítését a szállításkor kifizetett megrendelések esetén
Elfogadjuk a kérelmedhez kapcsolódó csomag küldeményazonosítóját ilyen visszaigazolásként, amennyiben annak állapota online ellenőrizhető. Csak a küldeményazonosító linket kell megadnod, amely igazolja, hogy a csomagot kézbesítették a címzettnek.
Hol szerezheted be a panasz eredményét tartalmazó dokumentumot
Ha fennáll annak a lehetősége, hogy a küldemény a szállító hibájából sérült vagy elveszett, kérhetjük, hogy add meg a panasz eredményét tartalmazó dokumentumot. Ezért, ha a csomag vagy annak csomagolása sérült, készíts kárfelvételi jegyzőkönyvet a futárral. Ellenőrizzd a panasztételi Általános Szerződési Feltételeket a postai és futárcégek weboldalain.
Hogyan jelenthetsz bűncselekményt
Bűncselekményt jelenthetsz online (csak lengyelül elérhető) vagy személyesen. Ha saját magad jelented be a bűncselekményt a bűnüldöző hatóságoknak, részletesen írd le és dokumentáld a helyzetet. Add át nekik a teljes információ- és dokumentumkészletet:
- az ajánlat száma, az eladó bejelentkezési adatai és részletei (beleértve az elérhetőségeket),
- a bankszámlaszám, ahová a pénzt utaltad,
- a megrendelés fizetését megerősítő dokumentum,
- az eladóval folytatott levelezés kinyomtatott példányai,
- az ajánlat és a tranzakciót igazoló e-mail kinyomtatott példányai, amelyeken láthatók az eladó adatai.
Tájékoztasd a bűnüldöző hatóságokat, hogy kérésre átadhatjuk nekik az eladóról rendelkezésünkre álló összes szükséges adatot. Levelezési címünk: Allegro sp. z oo, ul. Wierzbięcice 1B, 61-569 Poznań. Kérésedre a rendőrség vagy az ügyészség jóváhagyást ad a feljelentés megtételéről. Ez tartalmazza a benyújtás dátumát és helyét. Ezenkívül tartalmazza:
- a feljelentést fogadó szervet az elérhetőségekkel együtt,
- az eset leírását,
- az áldozatot azonosító adatokat,
- jelentésben szereplő bűncselekmény időpontját és helyét,
- cselekmény és az okozott kár rövid leírását (az 1997. június 6-i Büntetőeljárási Törvénykönyvről szóló törvény 304b. cikkével összhangban – 1997. évi Törvények Közlönye, 89. szám, 555. tétel módosításokkal).
Bűncselekmény-feljelentési sablon letöltése.
A rendőrségnek vagy az ügyészségnek a jelentés benyújtásától számított 6 héten belül be kell fejeznie az ellenőrzési eljárását, és levelet kell küldenie neked az előzetes nyomozás megindításáról vagy megszüntetéséről szóló határozatról. Az ügyszámokat ebben a levélben találod – a rendőrségi egységek RSD-számot (nyomozások és vizsgálatok nyilvántartása), míg az ügyészségek Ds.-számot (nyomozó osztály) adnak. Őrizd meg ezt a dokumentumot. Hasznos lehet, amikor jóváhagyjuk a kártérítési kérelmedet.
Gyakran ismételt kérdések az Allegro Vásárlóvédelemmel kapcsolatban
Amikor elfogadjuk a kártérítési kérelmedet az Allegro Vásárlóvédelem keretében, felfüggeszthetjük az eladó fiókját. Az eladó köteles visszafizetni nekünk a kártérítés teljes összegét.
Vissza kell küldened nekünk a kártérítést napon belülmiután az eladó visszatérítette neked. Erre az Allegro Vásárlóvédelem Általános Szerződési Feltételek értelmében vagy köteles.
Utald át a pénzt a következő számlára: 63 1140 1124 0000 5165 0800 1010 Allegro sp. z oo, ul. Wierzbięcice 1B, 61-569 Poznań
Az átutalás címében a következő információkat kell megadnod: sszatérítés az Allegro Vásárlóvédelmen belülvalamint a jelentési szám vagy a bejelentkezési azonosítód. Az Allegro Vásárlóvédelem bejelentési számot a beküldést visszaigazoló e-mailben találod.
Példa az átutalási címre: Visszatérítés az Allegro Vásárlóvédelmen belül, 929662-1743525130.
Az átutalási címeket automatikusan ellenőrizni tudjuk, ezért ne adj meg semmilyen további információt a címben.