Gondoskodunk az adataid védelméről
Sütik és kapcsolódó technológiák (pl. képpontok, SDK) használatával, valamint személyes adataid (pl. egyedi azonosítók, böngészőadatok) kezelése által jobban a te igényeidhez tudjuk igazítani a megjelenített tartalmat.Azzal, hogy hozzájárulsz az adatok tárolásához az általad használt eszközön, valamint az adatok eléréséhez és feldolgozásához, beleértve a profilalkotást, ill. a piaci és statisztikai elemzést, még könnyebben találhatod meg az Allegro felületén pontosan azt, amit keresel és amire szükséged van.Az adataid kezelője az Allegro, illetve bizonyos esetekben partnereink (10 partner), köztük „IAB Europe Trusted Partners” minősítésű partnerek (2 partner). A személyes adatok partnereink által végzett kezelésének céljairól partnereink adatvédelmi tájékoztatóiban találsz további információkat.
Információk tárolása és/vagy elérése egy eszközön. Személyre szabott hirdetés és tartalom, hirdetés- és tartalommérés, közönségkutatás és szolgáltatásfejlesztés. Biztonság, visszaélések megakadályozása és észlelése, hibajavítás. Hirdetés és tartalom megjelenítése és bemutatása. Adatvédelmi lehetőségek mentése és kommunikációja. Más adatforrásokból származó adatok párosítása és kombinálása. Különböző eszközök összekapcsolása. Eszközök azonosítása automatikusan továbbított információk alapján.
A személyes adataidat azért dolgozzuk fel, hogy megkönnyítsük weboldalaink használatát.Az adatkezelés céljait részletesen ismertetjük a „HOZZÁJÁRULÁSAIM MÓDOSÍTÁSA” gomb alatti beállításokban és a Sütiszabályzatban.Hozzájárulásod önkéntes, és 12 hónapig érvényes. Bármikor visszavonhatod vagy megújíthatod a Sütibeállítások lapon. A hozzájárulás visszavonása nem érinti a visszavonás előtt végzett adatkezelés jogszerűségét.
Fogyasztó
Fogyasztónak minősül az a természetes személy, aki egy vállalkozóval olyan jogügylete köt, amely nem kapcsolódik közvetlenül az ő gazdasági vagy szakmai tevékenységéhez.
Vállalkozó
Vállalkozó a saját nevében gazdasági vagy szakmai tevékenységet végző természetes személy, jogi személy vagy jogi személyiséggel nem rendelkező szervezet.
Távollévők között kötött szerződés
Szervezett távértékesítési szerződéskötési rendszer keretében fogyasztóval kötött szerződés, ahol a szerződés a felek egyidejű fizikai jelenléte nélkül köttetik meg, kizárólag egy vagy több távközlési eszköz használata révén egészen a szerződés megkötéséig.
Elállás a szerződéstől
A fogyasztói jogokról szóló törvény értelmében a vevőnek a termék átvételétől számítva 14 napja van arra, hogy a szerződéstől való elállásról nyilatkozatot küldjön (a fogyasztói jogokról szóló 102/2014 törvény 7.§ értelmében).
A fogyasztó a termék átvétele előtt is elállhat a szerződéstől. Erre a célra a vevő igénybe veheti a megrendelés törlése opciót. Tudj meg többet erről az opcióról.
Ha az eladó:
- nem tájékoztatott az elálláshoz való jogról – 12 hónapod van az elállási nyilatkozat megküldésére
- késve tájékoztatott az elállásról, akkor az elállásra rendelkezésre álló 14 napos határidő onnantól számít, amikor az eladó tájékoztatott Téged erről a lehetőségről.
A terméket a fogyasztónak haladéktalanul, de legkésőbb a nyilatkozat megküldésétől számított 14 naptári napon belül vissza kell küldenie.
Az Allegro.hu visszatérítési szabályzata értelmében az eladónak a pénzvisszatérítést teljesítenie kell fogyasztó részére:
- megrendelés törlése esetén 2 munkanapon belül
- a csomag eladó általi átvételétől számított 7 naptári napon belül, de legkésőbb a szerződéstől való elállásról szóló nyilatkozat benyújtásától számított 14 napon belül.
A szerződéstől való elállás pillanatában a szerződés meg nem kötöttnek minősül a fogyasztó felelős a termék általa történő, a termék jellegének, tulajdonságainak és működésének a megállapításához szükséges használattól eltérő használatból eredő értékcsökkenéséért.
Abban az esetben, ha a termék megfelel a szerződésnek
A termék akkor felel meg a szerződésnek, ha:
- leírás, típus, mennyiség, minőség, teljesség és működés (digitális részeket tartalmazó termékek esetében továbbá a kompatibilitás, az interoperabilitás és a frissítések elérhetősége)
- meghatározott célra való alkalmasság, amelyre a fogyasztónak szüksége van, amelyet legkésőbb a szerződés megkötésekor bejelentett a vállalkozónak, és amelyet a vállalkozó elfogad
- alkalmas azokra a célokra, amelyekre az ilyen típusú termékeket általában használnak
- olyan mennyiségben fordul elő és olyan tulajdonságai vannak – ideértve a tartósságot és a biztonságot (digitális részeket tartalmazó termékek esetén a működést és a kompatibilitást is) –, amelyek az ilyen típusú termékre jellemzők, illetve amelyekről a fogyasztót biztosították (például reklám vagy címke formájában)
- a szükséges csomagolással, kiegészítőkkel és utasításokkal kézbesítik
- minősége azonos annak a tesztdarabnak vagy mintának a minőségével, amelyeket a vállalkozó a fogyasztó rendelkezésére bocsátott a szerződés megkötése előtt.
Ha a vevőhöz megérkező termék nem felel meg a szerződésnek, megreklamálhatja. Vállalkozó vállalja a felelősséget a termék szerződésnek való meg nem feleléséért, amennyiben az fennáll a termék kézbesítésekor és onnantól számítva két éven belül kiderül, kivéve, ha a termék élettartama ennél hosszabb.
Kellékszavatosság (törvényes panasz)
A vállalkozó felel a termék vevő részére történő kézbesítésétől számított 2 éven belül felmerülő hibákért.
Ha a hiba az első 12 hónapban kiderül, az eladónak kell bizonyítania, hogy a termék a vásárlás előtt nem volt hibás (ha az eladó el akarja utasítani a panaszt, ezt kizárólag szakvélemény alapján teheti meg). Ha a vásárlástól számított 12 hónap eltelte után az eladó elutasítja a panaszt, a vevő pedig egy újabb panaszban (szakvélemény segítségével) bebizonyítja, hogy követelései megalapozottak voltak – az újabb panaszt nem utasíthatja el az eladó, aki továbbá a vevő összes költségéért is felel.
A Visszatérítési szabályzat értelmében az Allegro.sk oldalon értékesítő eladónak a benyújtástól számítva 14 napja van a vevő panaszának kivizsgálására.
Vevő kérheti a termék javítását vagy cseréjét. Eladó nem köteles elfogadni a választást abban az esetben, ha a javítás sokkal nehezebb és drágább lenne, mint a csere – és fordítva.
A vevő árcsökkentést vagy a szerződéstől való elállást kérhet abban az esetben, ha:
- az eladó nem javította meg a terméket, vagy megtagadja a javítását
- a hiba ismételten jelentkezik
- a hiba súlyos szerződésszegést jelent
- nyilvánvaló, hogy a hiba nem, vagy csak a vevő számára jelentős akadályokkal lesz kijavítva.
A vevőnek vissza kell küldenie a terméket az eladó részére, ha panaszában javítást vagy cserét kér.
Ha a panasz jogosnak lett elismerve, a vevő követelése pedig az alábbi volt:
- pénzvisszatérítés vagy árcsökkentés – az eladónak haladéktalanul vissza kell térítenie vevő részére az összeget
- javítás / csere – a vevőnek haladéktalanul meg kell kapnia a megjavított / kicserélt terméket.
A vevőnek jogos panasz esetén meg kell kapnia az általa viselt költségek – például szállítási díj, összeszerelési vagy szétszerelési díj – összegét.