Gondoskodunk az adataid védelméről
Sütik és kapcsolódó technológiák (pl. képpontok, SDK) használatával, valamint személyes adataid (pl. egyedi azonosítók, böngészőadatok) kezelése által jobban a te igényeidhez tudjuk igazítani a megjelenített tartalmat.Azzal, hogy hozzájárulsz az adatok tárolásához az általad használt eszközön, valamint az adatok eléréséhez és feldolgozásához, beleértve a profilalkotást, ill. a piaci és statisztikai elemzést, még könnyebben találhatod meg az Allegro felületén pontosan azt, amit keresel és amire szükséged van.Az adataid kezelője az Allegro, illetve bizonyos esetekben partnereink (10 partner), köztük „IAB Europe Trusted Partners” minősítésű partnerek (2 partner). A személyes adatok partnereink által végzett kezelésének céljairól partnereink adatvédelmi tájékoztatóiban találsz további információkat.
Információk tárolása és/vagy elérése egy eszközön. Személyre szabott hirdetés és tartalom, hirdetés- és tartalommérés, közönségkutatás és szolgáltatásfejlesztés. Biztonság, visszaélések megakadályozása és észlelése, hibajavítás. Hirdetés és tartalom megjelenítése és bemutatása. Adatvédelmi lehetőségek mentése és kommunikációja. Más adatforrásokból származó adatok párosítása és kombinálása. Különböző eszközök összekapcsolása. Eszközök azonosítása automatikusan továbbított információk alapján.
A személyes adataidat azért dolgozzuk fel, hogy megkönnyítsük weboldalaink használatát.Az adatkezelés céljait részletesen ismertetjük a „HOZZÁJÁRULÁSAIM MÓDOSÍTÁSA” gomb alatti beállításokban és a Sütiszabályzatban.Hozzájárulásod önkéntes, és 12 hónapig érvényes. Bármikor visszavonhatod vagy megújíthatod a Sütibeállítások lapon. A hozzájárulás visszavonása nem érinti a visszavonás előtt végzett adatkezelés jogszerűségét.
- Elállás a vásárlástól − milyen lehetőségeid vannak
- Az eladó tájékoztatására és a csomag visszaküldésére rendelkezésre álló idő
- A visszaküldendő csomag feladása
- A visszaküldendő csomag becsomagolása
- Visszatérítés az eladótól
- Nemzetközi visszaküldés − kizárólag az allegro.pl felületén érvényes
Elállás a vásárlástól − milyen lehetőségeid vannak
Ha az Allegrón vásárolsz, majd később meggondolod magad, a következő módokon állhatsz el a vásárlástól:
A vásárlás törlésével
A [vásárlás törlése] opcióval gyorsan elállhatsz a vásárlástól, függetlenül attól, hogy fizettél-e már érte vagy sem. Ha az eladó engedélyezi a vásárlástól való elállást, ez az információ a vásárlás részletei lapon fog megjelenni. Nem törölheted a vásárlást, ha:
- az eladó a következők valamelyikére módosította a megrendelés státuszát: Folyamatban, Feladásra előkészítve vagy Elküldve, illetve ha hozzáadott egy küldeményazonosítót
- számlát kértél a vásárlásról
- céges fiókkal vásároltál.
További információk a vásárlás törléséről.
Előfordulhat, hogy az eladó még azelőtt feladja a csomagot, hogy törölnéd a megrendelést − ezt a csomag frissített státuszából fogod látni. Feladási értesítést is kaphatsz az eladótól. Ilyen esetekben használd az alább bemutatott, második opciót.
Visszaküldési feltételek − ki és mikor küldheti vissza a megvásárolt terméket
Ha már nem tudod törölni a megrendelést, kattints a [Vásárlás visszaküldése] gombra a Vásárlási előzmények lapon. Bizonyos esetekben ez az opció nem áll rendelkezésre. Nézd meg, mikor mentesül az eladó a visszaküldés elfogadása alól.
Ezt az opciót a megrendelés átvétele előtt és után is használhatod. Egyszerűen kattints a [Vásárlás visszaküldése] gombra, és töltsd ki a Visszaküldési űrlapot a szerződéstől való elállás megerősítéséhez. A Visszaküldési űrlap használata nem kötelező, de ez a legkényelmesebb, leggyorsabb és legbiztonságosabb módja a visszaküldésnek. A vásárlástól bármilyen egyértelmű nyilatkozat megtételével elállhatsz, amihez az eladó bármelyik elérhetőségét használhatod.
Ha vendégként vásároltál egy terméket[1], és elállnál a szerződéstől, valamint visszaküldenéd a terméket:
- Nyisd meg a megrendelés leadása után kapott e-mailt, és kattints a [tovább a vásárlási információkra] gombra. Ekkor átirányítunk a megrendelésre.
- Kattints a megrendelés alján található [Vásárlás visszaküldése] gombra, és töltsd ki a visszaküldési űrlapot.
- Nem regisztrált vevőként visszaküldheted a terméket a saját költségeden, vagy választhatsz a Visszaküldési űrlapon található fizetett visszaküldési módok közül − ez a lehetőség csak bizonyos piactereken érhető el.
További információk a vásárlás visszaküldéséről.
[1] Az allegro.pl felületén nem lehet vendégként vásárolni.
Kinek van joga visszaküldeni a megvásárolt terméket
Jogodban áll visszaküldeni a megvásárolt terméket, ha fogyasztóként vásároltad (vagy olyan személyként, aki az alkalmazandó jogszabályok értelmében bizonyos mértékig úgy kezelhető vagy annak tekinthető) − azaz olyan egyéni vevőként (természetes személy), aki:
- nem folytat üzleti tevékenységet, vagy
- üzleti tevékenységet folytat, és a vásárlása üzleti célú, de nem szakmai jellegű (az üzleti cél túlságosan korlátozott ahhoz, hogy a vásárlás általános összefüggésében meghatározó legyen).
Példa: Nyomtatót vásároltál egy autós üzlet számára.
Az eladó megtagadhatja tőled a visszaküldés jogát, ha:
- nem vállalkozó − ezt az ajánlati oldalon, Az eladóról részben tudod ellenőrizni
- az általad megvásárolt termékhez korlátozott visszaküldési jog kapcsolódik.
Ebben az esetben a következő információk jelennek meg az ajánlatban:
Nem visszaküldhető − nem állhatsz el a szerződéstől, ha:
- rövid szavatossági idejű vagy romlandó terméket vásároltál − például túrót vagy friss zöldséget
- előfizetés nélkül rendeltél újságot, folyóiratot vagy magazint
- olyan terméket vásároltál, amelynek ára vagy ellenértéke a pénzügyi piac olyan ingadozásaitól függ, amelyekre a vállalkozónak nincs befolyása, és amelyek a szerződéstől való elállási határidő lejárata előtt bekövetkezhetnek − például olyan befektetési termékek, mint az aranyrudak, gyűjthető aranyérmék, ezüst vagy platina
- az eladó a te megrendelésedre, az utasításaid szerint készítette el a terméket − például egy pólót az általad tervezett nyomattal vagy egy gravírozott töltőtollat
- a gyógyszertörvény meghatározása szerinti (például vény nélkül kapható) gyógyászati terméket, gyógyszertárban kapható különleges táplálkozási célú élelmiszert (például módosított tejet) vagy gyógyszertárban kapható orvostechnikai eszközt (például kötszert vagy hőmérőt [2]) vásároltál.
[2] Kizárólag az allegro.pl felületén elérhető kategória.
Korlátozottan visszaküldhető − nem állhatsz el a szerződéstől, ha:
- felbontottad egy olyan termék csomagolását, amely audio- és/vagy vizuális felvételeket vagy számítógépes programot tartalmaz. A védőfólia eltávolítása egy gyárilag lezárt játékról vagy egy zenét/videót tartalmazó lemezről a csomagolás eltávolításának minősül.
- olyan digitális tartalmat vásároltál, amelyet nem tárgyi (fizikai) adathordozón szállítanak, és:
- az eladó már megkezdte a tartalom szállítását, és
- a szerződés fizetési kötelezettséget ír elő, mert:
- kifejezetten hozzájárultál a szállítás megkezdéséhez a visszaküldési időszak vége előtt
- tudomásul vetted, hogy ezáltal elveszted az elállási jogot, és
- az eladó egy tartós adathordozón a távszerződés teljesülését követő észszerű időn belül megerősítette, hogy a szerződés teljesült − ilyen lehet például egy e-könyv vagy videójátékkód letöltése.
- a terméket tartósan és visszafordíthatatlanul kombináltad vagy összekeverted egy másik termékkel − például a megvásárolt olajat az autóba öntötted, vagy összekeverted a kétkomponensű festéket.
- zárt csomagolású higiéniai terméket vásároltál, amelyet felbontottál. Ilyenek például a terhességi tesztek, az elektromos fogkefékhez való fejek, a kontaktlencsék és a maszkok. Az ilyen termékek csak bontatlan csomagolásban küldhetők vissza.
Az eladó tájékoztatására és a csomag visszaküldésére rendelkezésre álló idő
Ha el kívánsz állni az adásvételi szerződéstől, és vissza szeretnéd küldeni a terméket, tájékoztatnod kell az eladót, majd vissza kell küldened a csomagot. Nézd meg, mi ennek a menete, és mennyi idő áll a rendelkezésedre.
Tájékoztasd az eladót a visszaküldésről
14 napig[3] értesítheted az eladót a vásárlástól való elállásról. Ezt az időszakot a következő naptól számítjuk:
- a csomag átvételét követő naptól[4], vagy
- attól a naptól, amikor megkötötted a nem tárgyi adathordozón kézbesített digitális tartalom megvásárlására vonatkozó szerződést.
Az eladó meghosszabbítja ezt a határidőt − ha ez a helyzet, erről az ajánlati oldalon, a Visszaküldés részben találsz információt.
A vásárlástól való elállásról a Visszaküldési űrlap kitöltésével és elküldésével értesítheted az eladót. Ehhez lépj a Vásárlási előzmények lapra, majd kattints a visszaküldendő vásárlás mellett található opciókra.
Nem kell további dokumentumokat vagy üzenetet küldened, illetve a visszaküldést telefonon megerősítened. A Visszaküldési űrlap használata nem kötelező, de ez a legkényelmesebb, leggyorsabb és legbiztonságosabb módja a visszaküldésnek. A vásárlástól bármilyen egyértelmű nyilatkozat megtételével elállhatsz, amelyben megadod a visszaküldéshez szükséges információkat.
[3] Ha az eladó nem tájékoztatott az előírások szerint az elállási jogról, az elállási időszak az eredeti elállási időszak végétől számított 12 hónappal meghosszabbodik. Ha az eredeti elállási időszak végétől számított 12 hónapon belül megkapod ezt a tájékoztatást az eladótól, az elállási időszak 14 nappal azután ér véget, hogy megkaptad a tájékoztatást.
[4] Ha egy megrendelésben több terméket vásároltál, és azokat több küldeményben kaptad meg, az elállási időszak 14 nappal azután ér véget, hogy te vagy az általad megnevezett harmadik fél, aki nem a szállító, fizikailag birtokba vette az utolsó terméket. Ha a termékeket több tételben vagy darabban szállították ki, az elállási időszak 14 nappal azután ér véget, hogy te vagy az általad megnevezett harmadik fél, aki nem a szállító, fizikailag birtokba vette az utolsó tételt vagy darabot.
Mennyi idő áll rendelkezésedre a visszaküldendő csomag elküldésére
A Visszaküldési űrlap beküldése (vagy a szerződéstől más módon való elállás) után 14 nap áll rendelkezésedre a csomag feladására.
A visszaküldendő csomag feladása
Rendelkezésre álló szállítási módok és díjak
Ha a Visszaküldési űrlapot használod, a visszaküldendő csomag feladásához választhatsz az ingyenes vagy a fizetős szállítási módok közül. Ebben az esetben kapsz egy visszaküldési címkét vagy visszaküldési kódot.
A csomagot feladhatod:
a) ingyen − a Visszaküldési űrlapon látni fogod a megvásárolt termékek ingyenes visszaküldésének lehetőségét, ha:
- Allegro Smart! szolgáltatást használsz, és Smart! szállítási móddal szállított terméket küldesz vissza
- jogosult vagy az adott piactéren elérhető akcióra.
Előfordulhat, hogy az ingyenes visszaküldési mód nem egyezik meg azzal a móddal, amellyel a megrendelést kézbesítették.
b) fizetett szállítási móddal − közvetlenül tőlünk vásárolhatsz visszaküldési címkét vagy kódot, ha például az Allegro Smart! szolgáltatás keretében elérhető ingyenes visszaküldési módtól eltérő szállítási módot választanál.
A rendelkezésre álló fizetett visszaküldési módok piacterenként eltérőek.
c) saját költségeden − válaszd ezt a lehetőséget, ha nem vagy jogosult ingyenes visszaküldésre, vagy a Visszaküldési űrlapon kínált szállítási módok nem felelnek meg az igényeidnek. Ezzel a lehetőséggel közvetlenül a szállítótól vásárolhatsz visszaküldési címkét vagy visszaküldési kódot. Ebben az esetben nem tudunk értesíteni a szállítás státuszáról.
d) az eladó költségén – ezt a lehetőséget akkor veheted igénybe, ha az eladó felajánlotta a Visszaküldés részben az ajánlati oldalon. Ha az eladó saját költségén biztosítja a visszaküldést, a részletekért vedd fel vele a kapcsolatot.
A visszaküldendő csomag becsomagolása
Feladóként te vagy a felelős azért, hogy a visszaküldött terméket olyan módon csomagold be, hogy az sértetlenül eljusson az eladóhoz.
Minden szállító saját utasításokat ad a termék megfelelő becsomagolására vonatkozóan. Ha a Visszaküldési űrlapot használod, az utasítások a szállítási mód kiválasztása és az űrlap beküldése után jelennek meg. Olvasd el figyelmesen az utasításokat, mielőtt feladod a csomagot.
Ne feledkezz meg az alábbiakról sem:
- a termékek kellő biztonsága érdekében − válassz a terméknek megfelelő csomagolást, például kartondobozt, polietilén futártasakot, dobozkitöltőt stb
- távolítsd el a régi szállítási címkét
- ne ragaszd az új szállítási címkét közvetlenül az eredeti csomagolásra − ehelyett ragaszd a borítékra vagy a kartondobozra
- raklapon készítsd elő a visszaküldendő csomagot − ha a megrendelést raklapon kaptad.
A visszaküldött termék sérülése
Az eladó csökkentheti a visszatérítés összegét, ha:
- kárt okoztál a visszaküldött termékben
- olyan használati nyomok vannak a terméken, amelyek azt bizonyítják, hogy a terméket a tulajdonságairól való meggyőződéshez szükségesnél többet használták − például látható használati nyomok vannak rajta, hiányoznak bizonyos elemek vagy címkék, a matricák sérültek stb.
Ha a csomag megsérült vagy eltűnt a szállítás alatt:
- tegyél panaszt a szállítónál − a saját költségeden visszaküldött megrendelések esetében
- vedd fel velünk a kapcsolatot − az Allegro által kínált módokon visszaküldött megrendelések esetében (a Visszaküldési űrlapon keresztül létrehozott visszaküldési címke vagy kód esetében).
Visszatérítés az eladótól
Mennyi idő áll az eladó rendelkezésére a vásárlás árának visszatérítésére
Ez attól függ, hogyan és miért álltál el a vásárlástól:
a) törölted a megrendelést − az eladónak 2 munkanapon belül vissza kell térítenie a vételárat.
b) elálltál a szerződéstől − az eladónak a termék átvételét és ellenőrzését követően azonnal, de legkésőbb a visszaküldött csomag státuszának Kézbesítettre módosítását követő 7 naptári napon belül, valamint az általad kitöltött Visszaküldési űrlap kézhezvételétől számított legfeljebb 14 napon belül kezdeményeznie kell a visszatérítést. A visszaküldött csomag állapotát a vásárlás részleteinél ellenőrizheted a Vásárlási előzmények lapon. Az eladónak jogában áll visszatartani a visszatérítést mindaddig, amíg meg nem kapja a csomagot vagy valamilyen igazolást arról, hogy elküldted a csomagot.
c) a terméket a következők miatt küldöd vissza:
- panasz (termékhiba) − a 2022. december 31-ig az allegro.pl-en és a 2024. június 30-ig az allegro.sk-n létrejött tranzakciók esetében − teljes vagy részleges visszatérítést kérsz a Visszaküldési űrlapon keresztül. Az eladó a Visszaküldési űrlap beküldésétől számított 14 napon belül feldolgozza a kérésedet. Ha elfogadja a panaszodat, azonnal visszatéríti a befizetést.
Ha azt szeretnéd, hogy az eladó kicserélje a terméket, elküldje a hiányzó elemet, vagy megszüntesse a hibát, közvetlenül neki nyújts be panaszt − ennek módját az ajánlati oldal Panaszok részében nézheted meg.
panasz (a termék hibája/meg nem felelése) − a fent említettektől eltérő minden egyéb tranzakció esetében − azért kérsz teljes vagy részleges visszatérítést az űrlapon keresztül, mert:
az eladó megtagadta a termék szerződésszerűvé tételét, mivel az nem volt lehetséges vagy túl drága volt
- az eladó nem tette a terméket szerződésszerűvé (javítással vagy kicseréléssel)
- az eladó nem tudja szerződésszerűvé tenni a terméket észszerű időtartamon belül vagy túlzott kellemetlenségek nélkül
- sikertelenek voltak az eladó arra irányuló próbálkozásai, hogy a terméket szerződésszerűvé tegye (javítással vagy kicseréléssel)
- a termék meg nem felelése kellően súlyos ahhoz, hogy indokolja a szerződéstől való azonnali elállást vagy az ár csökkentését.
A szerződésnek való meg nem felelésről az országodban érvényes határidőn belül kell tájékoztatnod az eladót.
Megjegyzés: piacterenként eltérő lehet az eladó szerződésnek meg nem felelő termékkel kapcsolatos felelőssége:
Az eladó kellékszavatossági felelőssége | 2 év |
A termék szerződésnek való meg nem felelésének bejelentésére vonatkozó határidő | 2 hónap a hiba észlelésétől számítva |
A panasz eladó általi kezelésére vonatkozó határidő | 45 nap |
Egyéb jogszabályban előírt védelem | Kellékszavatosság: >10 000 Ft — 2 év >250 000 Ft — 3 év Kivételek: Ruházat és lábbelik |
A szerződés megszüntetéséhez küldd vissza a terméket az eladónak az ő költségén. Az eladó panaszként kezeli a kérelmedet. Ha elfogadja a panaszt, legkésőbb 14 napon belül visszatérítést kezdeményez a csomag vagy a csomag feladásáról szóló igazolás kézhezvételétől számítva.
Ha azt szeretnéd, hogy az eladó kicserélje a terméket, elküldje a hiányzó elemet, vagy megszüntesse a hibát/az ajánlatnak való meg nem felelést, közvetlenül neki nyújts be panaszt. Nézd meg, az eladó ajánlatában a Panasz részben, hogyan. A kicserélendő termék visszajuttatásának költségét az eladó viseli.
Hogyan kezdeményezi az eladó a visszatérítést
A visszatérítés módja az általad választott fizetési módtól és az adott piactértől függ.
Választott fizetési mód: | Visszatérítés módja: |
---|---|
gyors átutalás | Visszatérítés módja: átutalás a vásárláshoz használt bankszámlára |
bankkártya | Visszatérítés módja: átutalás a kártyához tartozó bankszámlára |
átutalás | Visszatérítés módja: átutalás a vásárláshoz használt bankszámlára. Hiányzó adatok vagy postán történő fizetés visszatérítése esetén a PayU felkér a visszatérítéshez szükséges adatok megadására. |
utánvét | Visszatérítés módja: átutalás a Visszatérítési űrlapon megadott bankszámlára |
Választott fizetési mód: | Visszatérítés módja: |
---|---|
zsetonokból szerzett kupon vagy ajándékkártya | Visszatérítés módja: a vásárlás értékével megegyező kupon formájában |
BLIK-kód | Visszatérítés módja: átutalás a bankszámlára |
Allegro Pay | Visszatérítés módja: átutalás a hitelkeretedre, így azonnal felhasználható |
PayU részletfizetés | Visszatérítés módja: átutalás a hitelező bankszámlájára. Tájékoztasd a hitelezőt, hogy elállsz a hitelszerződéstől. Az elérhetőségeit a szerződésben találod. |
Mekkora összeg kerül visszatérítésre
Az összeg a termék visszaküldésének okától függ:
- a vásárlás törlése − az eladó visszatéríti a vásárlásért kifizetett összeget.
- elállás a szerződéstől − az eladó visszatéríti a termék árát (az összeget csökkentheti a termék elhasználódása vagy megsemmisülése miatt) és a szállítási díjat (ez az árlistában meghatározott legolcsóbb szállítási díj is lehet).
- panasz (termékhiba) – ha az eladó elfogadja a panaszt, visszatéríti a termék értékét, a szállítás és a visszaküldés díját, valamint a felmerülő egyéb indokolt költségeidet. Ha az eladó elutasítja a panaszt, meg kell indokolnia a döntését. A döntés ellen a vonatkozó vitában fellebbezhetsz.
Nemzetközi visszaküldés – kizárólag az allegro.pl felületén
Ha olyan nemzetközi eladótól származó vásárlást szeretnél visszaküldeni, akinek a visszaküldési címe Lengyelország területén kívül van, tájékoztasd az eladót a vásárlástól való elállásáról és a nemzetközi visszaküldésről, valamint küldd be a Visszaküldési űrlapot (amely a vásárlás melletti lehetőségek között található).
Az űrlapon válaszd ki a Személyes feladás lehetőséget, és válassz szállítási módot:
- ingyen − ez a lehetőség akkor érhető el, ha az eladó lehetővé teszi az ingyenes visszaküldést, vagy visszaküldési címkét mellékelt a csomaghoz. Az ajánlati oldal Visszaküldés részében ellenőrizheted, hogy biztosít-e az eladó ingyenes visszaküldést. Ha az eladó nem mellékelt visszaküldési címkét a megrendeléshez, vedd fel vele a kapcsolatot az Üzenetközponton keresztül.
- díj ellenében − a megvásárolt termékeket saját költségeden küldheted vissza. Ehhez válaszd ki azt a szállítót, akitől a szállítási címkét vásárolni szeretnéd.